Má smysl mluvit o ceníku?

Prakticky s každým svým klientem otevřu před prací na nových webových stránkách diskuzi o tom, zda zveřejníme na webové stránky ceník služeb

Češi jsou cenově citliví a ti co říkají že ne, tak u nich rozhodují finance teprve až na prvním místě. Proto se v česku tolik daří cenovým srovnávačům, slevová mánie dala vzniknout stovkám slevovým serverům, jsme národ svépomocníků a kutilů a Bazoš už 20 let bez designové změny válcuje inzertní trh.

Takže když si přiznáme, že nám dělá radost za dobré peníze dobře nakoupit a pořídit, lépe se nám bude tvořit nabídka na webu. Dalším klíčovým faktem je, že ve většině případů cílem webu není prodej jako takový nýbrž získání kontaktu! 

Jak tedy mluvit o ceně na svých www stránkách?

Co nejkonkrétněji a nejjasnějši. Nelze-li cenu přesně stanovit, pak je lepší cenu "podstřelit" a poté osobně lidem vysvětlit, v čem tkví konečná cena a co její výši ovlivňuje. Na závěr dodávám, že způsob prezentace ceny se samozřejmě liší v závislosti na odvětví.

 

Příklady

  • obkladač by na svém webu měl uvést, za kolik lze od něj pořídit m2 obkladu (cenu určitě podcenit, konečná cena bude totiž jasná až po přeměření, velikosti zakázky a hlavně dle kvality podkladu).
  • penzion by měl jasně uvést do koruny závaznou konečnou cenu, ale měl by u ní zdůraznit silné stránky lokality a samotného ubytování, aby atraktivitou částečně otupil cenovou citlivost 
  • poradenské a konzultační služby lze uvádět orientačně s podceněnou sazbou, jelikož jiná cena bude nabízená dlouholetému klientovi s dobrou bonitou a jiná cena mimořádné jednorázové službě

Potřebujete poradit s prezentací vašich služeb a ceny?

Ing. Michal Houšť 

Marketingový konzultant v oblasti obchodu, tvorby www stránek a internetové reklamy
Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript., 608 520 320